Dělají si legraci?

Legrační, zřejmě recesistickou kampaň zahájilo nyní “Brno” a “POPKO”. Chtějí zřejmě plakátovou a bilboardovou kampaní upozornit na
paradox, ve kterém se ocitáme všichni my, co odpad doma zodpovědně a pečlivě třídíme. Kam s roztříděným odpadem?Ve městě, kde odpadové hospodářství má vpravdě středověkou úroveň, nemůžeme tyto bilboardy a
plakáty brát ve skutečnosti vážně. “Přidejte se k nám” – hlásají bilboardy. Ale jak? Když přijdu s
roztříděným odpadem do “popelárny” v našem domě – najdu jen nádoby na směsný komunální.
Stejná situace je v celé čtvrti, kde bydlím (Brno-střed). Stále jen ty popelnice na domovní směs, nějaké nádoby na
“plasty”, “kovy”, “sklo”, “bio” atd… samozřejmě nikde. Navíc média občas přinášejí informaci o tom, že
jakkoliv pečlivě roztříděný odpad stejně nakonec skončí v jediné peci brněnské spalovny… Tak proč
prosím ty bilboardy a plakáty?

Poznámka 1:
Pronájem jednoho ks bilboardu stojí cca 7000,- Kč. Jeho výroba zhruba stejně.
Výroba jednoho plakátu A1 stojí cca 17,- Kč. Jeho umístění v Horizontu na sloupu VO by mělo stát asi
60,- Kč / den. Takže si můžete lehce spočítat, že tato kampaň nás, daňové poplatníky stála pěkných
pár tisíc.


Poznámka 2:
Dříve by se tomuto reklamnímu počinu řeklo nejspíše “mlácení prázdné slámy”, “planá aktivita”, “klamavá reklama”
nebo dokonce “podvod”.

3 thoughts on “Dělají si legraci?

  1. Taky žiju na Brně-střed a třídím, jak se dá. Kontejner na sklo je od mýho domu asi 5 minut chůze na jih, na papír 3 minuty chůze na východ a na plasty 6 minut chůze na sever. Logiku v tom nehledám, hlavněže vím, kde to je a že aspoň ty papíry a sklo neskončí v peci SAKA.

  2. places na spatnym hrobe. plac na uradu mestske casti, kde prebyvas. a plac vytrvale a hlasite.

  3. možná by nebylo od věci volit strany, pro který třídění odpadu není důvod ke potištění papíru a vyvěšení na billborady, ale ke skutečně učinným opatřením na separaci odpadů a jejich druhotné využít díky komfortní síti kontejnerů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.