Okkyung Lee na Skleněné louce
Zveme na strhující violoncellové performance jedné z nejoriginálnějších cellistek na současné světové hudební scéně.
„Je tomu již víc než deset let, co jsem začala se sólovými vystoupeními a strach a vzrušení z nich ještě stále nepominuly. Pokaždé, když uchopím své cello, připadám si ´být zdrcena´ jeho možnostmi a potřebou ´být připravena´, kam mne dovede. Pak, od prvního zvuku, je to celé o poslouchání, myšlení, rozhodování a věnování pozornosti hudbě a každému jednomu gestu. Vzrušení, které se dostaví, když během hry objevím něco nového, nelze popsat. Dochází k němu, samozřejmě, i když hraju s jinými lidmi, avšak když jsem sama na podiu, intimnost mezi mým nástrojem a mnou doopravdy amplifikuje každé chvění v mém mozku.“
Korejská cellistka Okkyung Lee rozvíjela svůj vlastní projev v interpretaci, improvizování a komponování pro violoncello skrze míchání rozmanitých uměleckých vlivů. Od roku 2000, kdy přesídlila do New Yorku, stihla spolupracovat s plejádou špičkových umělců včetně Laurie Andersonové, Johna Butchera, Vijaya Iyera, Christiana Marclaye, Phila Mintona, Thurstona Moora, Ikue Mori, Evana Parkera či Johna Zorna. O její hudební všestrannosti svědčí alba, které nahrála: autorské Nihm a Noisy Love Songs (Tzadik); sólové I Saw the Ghost of an Unknown Soul and It Said… (Ecstatic Peace!); dueta Rubbings s Christianem Marclayem (My Cat Is An Alien/A Silent Place) a Anicca s Philem Mintonem (Dancing Wayang); Check for Monsters se Stevem Beresfordem a Peterem Evansem (Emanem).
za Skleněnou louku David Šubík a Zdenek Plachý