Magistráty informují o prázdninách rychle, bez chyb je však pouze 35 % odpovědí

  • Úředníci na magistrátech poskytují občanům informace rychle, v odpovědích na dotazy však často chybují. Ukázal to výzkum společnosti SODATSW, který proběhl mezi všemi magistráty statutárních měst České republiky a úřady pražských městských částí. Úředníci na e-mailové dotazy reagují rychle, ale pouze v 35 % případů poskytli kompletní informace.

    Červencový výzkum společnosti SODATSW se zaměřil na rychlost a kvalitu práce úředníků na městských magistrátech a úřadech městských částí v Praze. Dva e-mailové dotazy na změnu trvalého bydliště a problematiku svozu odpadu směřovaly na odbor sociálních věcí a občanských záležitostí, přičemž byla sledována rychlost odpovědí a kvalita poskytnutých informací. Výzkum ukázal, že úředníci na dotazy občanů reagují rychle. Celkem 85 % oslovených úřadů odpovědělo do druhého dne a téměř dvě třetiny odpovědí přišly ještě týž den.

    „Překvapilo nás, že i v čase dovolených úředníci reagují na emailové dotazy rychle a ještě týž den odpovědělo 64 % dotázaných úřadů. Velmi se však lišila kvalita odpovědí. Některé úřady sice odpověděly rychle, avšak poskytly jen minimum informací pro vyřešení problému uvedeného v dotazu,“ sdělil Martin Hanzal, výkonný ředitel společnosti SODATSW, která vyvíjí řešení pro měření využívání pracovní doby zaměstnanců. „Podobně rychle odpovídaly i obecní úřady, které byly předmětem obdobného průzkumu v únoru letošního roku. Bezchybně tehdy odpovědělo pouze 8 % obecních úřadů,“ dodal Hanzal.

    Průzkum společnosti SODATSW nehodnotil jen rychlost, ale i kvalitu poskytnutých informací. Při vyhodnocení proto bylo mimo jiné zohledněno, zda úředníci zaslali všechny potřebné dokumenty, upozornili na výši nutných správních poplatků a poskytli kontakt na odpovědnou osobu. V 65 % případů obsahovala odpověď nějaké nedostatky, ve 12 % případů úředníci poskytli méně než polovinu požadovaných informací. Na jednu z otázek dokonce 10 % úřadů neodpovědělo vůbec.

    „Nejčastějším problémem bylo chybné uvedení klíčových provozních informací. Například 37 % úřadů v odpovědi zapomnělo specifikovat úřední hodiny, zaměstnanci úřadů dále zapomínají uvést kontakt na zodpovědnou osobu. Často se i liší celý úřední postup, který je nutný pro vyřízení žádosti uvedené v dotazu,“ upozornil Vít Kratochvíl, obchodní ředitel společnosti SODATSW. „Pouze v jednom případě úředník nabídl kompletní osobní vyřízení celé žádosti,“ dodal Kratochvíl.

    Martin Hanzal

  • O společnosti SODATSW

    SODATSW je výrobce a dodavatel originálních řešení určených pro správu a bezpečnost pracovních stanic. Profesionální ochraně dat a monitoringu činností na počítačích se věnuje již od roku 1993. Šifrování dat společnosti SODATSW využívá například Ministerstvo vnitra ČR a Ministerstvo financí ČR. Data pomáhá chránit i dalším orgánům státní správy a samosprávy, školám, zdravotnickým zařízením stejně tak jako bankám a malým i velkým firmám. Jen v České republice chrání technologie SODATSW více než 50.000 počítačů.

    SODATSW disponuje certifikátem Microsoft Certified Gold Partner. Společnost úspěšně absolvovala certifikační audit systému kvality mezinárodního standardu ISO 9001:2009 pro systém managementu kvality vývoje, technické podpory a implementace a zároveň ISO/IEC 27001:2006 pro systém managementu bezpečnosti informací. SODATSW získal také osvědčení podnikatele od NBÚ pro seznamování se s utajovanými informacemi do stupně utajení Důvěrné.

  • Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.