24. číslo Kulturních novin otevírá recenze Jiřího Plocka na výbor z Knihy vrchních písařů čínského historika S”-ma Čchiena; úctyhodná publikace je dílem naší přední sinoložky Olgy Lomové, jež navázala na práci Timotea Pokory, významného českého sinologa umlčeného za minulého režimu. Druhá část textu Jiřího Svobody o podpoře fotovoltaických elektráren je věnována tomu, jak lze od začátku chybně nastavený proces podpory legálně napravit. O skličujícím stavu českého dokumentárního filmu píše Jakub Grombíř. Pavel Martinec, editor nedávno vydané Antologie českého a slovenského haiku, objasňuje, v čem tkví podstata této typicky japonské básnické formy. Zdeněk Mitáček připomíná úvahu Františka Vodáka o vývoji Západu a křesťanských základech evropské civilizace, napsanou v polovině 80. let, ale stále podnětnou. Text Víta Machálka pojednává o dvojalbu Řekni ďáblovi ne, vydaného u příležitosti sedmdesátin Svatopluka Karáska. Autor ozřejmuje, v jakém dobovém kontextu jednotlivé písně vznikaly, a shledává, že “s léty nepozbyly platnosti ani naléhavosti”. Na brněnský festival Sokolské Culturae, jehož ambicí je propojit kulturní a sportovní aktivity, zve Jakub Grombíř.