Masaryk Racing Days s proudy vody vyhrál v BOSS GP Gerstl
Závody starších F1 vždy přitáhnou diváky. V BOSS GP jich již poslední dobou moc neuvidíme, ale do Brna k šestému závodu dorazil Benetton B197 s motorem Judd V10 a za jeho volantem se představil Nizozemec Marijn van Kalmthout. Ovšem nebyl to překvapivě on, kdo diktoval tempo smečky rychlých formulí, ale na vodě to klouzalo všem stejně, do kačírku se během víkendu podíval nejen Kalmthout, ale také Polák Smiechowski s Dallarou GP2, tedy monopostem, co drží rekord dráhy. Gary Hauser z Luxemburska s GP2 zkoušel při Interserii atakovat rekord Lausitzringu a jen o malinko se mu to nepodařilo. Ani v Brně na rekord však účastníci BOSS GP nedosáhli. Závodům v Brně vládly monoposty GP2, když ve startovním poli najdeme hned několik vozů formule Renault 3,5ltr, F3000 nebo právě F1, či Panoz Indy, se kterým však Peter Milavec do Mostu nedorazil.
Velmi deštivou první jízdu vyhrál bývalý šampion Interserie Rakušan Ingo Gerstl na GP2, před Luxemburčanem Gary Hauserem a Polákem Smiechowskim. Kalmthout s Benettonem dokončil závod na čtvrtém místě, nechal za sebou Rakušana Ledermaira, Monačana Faggionata, ale i legendu Interserie Karl Heinze Beckera s Dallarou WS Nissan 3,5ltr.
Druhý závod opět zajel nejlépe Ingo Gerstl a z Brna odváží tučný příděl bodů. Pořadí druhého závodu zůstalo prakticky totožné, až na 6. – 8. místě skončili jezdci stáje Speed Center Laub, Eike a Göllner. Ovšem nedojel Kalmthout na Benettonu F1, když byl diskvalifikovaný za nerespektování průjezdu boxovou uličkou.
FIA zone CE okruhových vytrvalců v D4 skončila úspěchem týmu RPD tedy Lubomíra Jakubíka a Michaela Vorby na Ferrari 458 Challenge, druzí dojeli Kubas a Bárta s BMW Alpina B6 a bronz odvezlo duo Konopků na Porsche GT3R. Do 3500ccm vyhráli Skalický s Kačírkem na BMW M3 GTR a dvoulitry Mandelík s Levíčkem na Lotusu GT-R.
Sprint do 2000ccm vyhrál v sobotu Fried, před Mandelíkem na Lotusech Exige a třetí dojela slovenská okruhová legenda Julo Konček na Vauxhall Vectra STC. Čtvrtý pak skončil Maďar Gabor na Renaultu Clio a hned za ním další Čech Vladimír Ostaševski. Doškovi s Peugeotem 208 se nedařilo, závod nedokončil a diskvalifikován skončil Slovinec Schuster s Alfou Romeo. Druhý závod proměnil ve vítězství opět Fried, před Mandelíkem a Končekem, ale na čtvrté místo před Ostaševského se vklínil Peter Schoeber z Rakouska na BMW 320i E46.
Velký sprint nad 2000ccm opanoval v sobotu Konopka na Porsche GT-R, před Šenkýřem s BMW Alpina B6 GT3 a třetí dojel Rakušan Triller na Porsche 997 GT3 Cup. Palmi s Ferrari 430 skončil 18 a Dušan Palcr s Ferrari 458 Challenge jednadvacátý. Do 3500ccm zvítězil Polák Palusko s BMW M3 E36. V neděli vyhrál Miro Konopka se Sallenem S7-R, před Šenkýřem s BMW Alpina a třetí dojela další Alpina s Jakubem Kubasem. Pátý celkově dojel Samuel Sládečka s BMW M3 GTR, ale pro něj to znamenalo také vítězství do 3500ccm. Machánek s Mercedesem GT3 dojel třináctý celkově.
Formulový závod FIA zone, Eset Cupu a MMČR vyhrál v sobotu Švýcar von Grünnigen s formel Masters, před Polákem Smiechowskim na Dallara 308 Mercedes F3 a bronzový skončil Florian Schnitzenbaumer s další Dallarou F3.Pátý skončil vítěz formule Renault Josef Záruba a osmý jeho stájový kolega Formánek. Tomáš Chabr se popral o D2 s Pospíšilem a tentokrát byl úspěšnější.
Nedělní závody formulí vyhrál opět letošní šampion Švýcar von Grünnigen, před Smiechowskim a Švýcarem Toblerem na Dallaře 308 Mercedes. Další pořadí obsadily formule Renault 2,0 Max Biedermann, David Freiburghaus a Bronislav Formánek. D2 vyhrál v neděli Chabr junior, když otec závod nedokončil.
Závody VW Castrol Cupu z Polska vyhrál po oba dny Litevec Kupcikas. Náš Aleš Jirásek skončil patnáctý s třináctý.
Kompletní výsledkové listiny Masaryk Racing Days
Vláďa Rožánek
Foto VDR/Milan Spurný