Festival Brněnský lunapark nabírá velmi rychlých obrátek
Festival Brněnský lunapark aneb divadlo ke kávě nabírá velmi rychlých obrátek a proto se již teď můžete těšit na další večery. Nejbližší “lunaparkování” se koná ve čtvrtek 11. března v 18:00 hodin v Mezzanine café na Údolní 15.
MALÉ DIVADLO KJÓGENU
Malé divadlo kjógenu, občanské sdružení (dále jen MDK) je profesionální divadelní soubor, který se od roku 2001 zabývá tvůrčím překladem, realizací a uváděním tradičních japonských frašek kjógen v češtině a projektů inspirujících se v lidovém a jarmarečním divadle.Vzhledem k hlavním programovým cílům MDK (rozvoj netradičních divadelních forem, realizace nekomerčních divadelních projektů, specializujících se na japonské frašky, ale i jiné alternativní divadelní formy) usilují členové souboru o vytváření uměleckých aktivit, v jejichž centru stojí nejen japonská tradiční fraška kjógen, ale i tzv. divadlo jarmareční nebo formy divadla pohybového, které pracuje s principem výrazné stylizace. Dramaturgický směr MDK tvoří dvě systematicky rozvíjené oblasti: projekty spojené s prezentací japonských divadelních forem (přednáškové cykly a vlastní inscenování kjógenů) a projekty zaměřené na lidové a pololidové formy divadla (projekty s liturgickými náměty, představení lidových a kočovných her anglické a německé provenience).
Kjógen (v překladu „bláznivá“ nebo „umně vyšperkovaná slova“) reprezentuje komickou divadelní formu, která se vyvinula, stejně jako divadlo nó, z původně čínských her sarugaku. Rozkvětu dosáhl tento žánr v polovině 14. století a v nepřerušené tradici je provozován do dnešních dnů. Slovo „kjógen“ je samo o sobě většinou chápáno jako výraz označující samostatnou komickou divadelní hru, tradičně vkládanou mezi dvě hry divadla nó.
Dramaturgickou linií MDK je v prvé řadě japonské tradiční divadlo přenesené do českého prostředí prostřednictvím srozumitelného jevištního tvaru, který ve své podstatě zůstává věrný principům japonského originálu.
Na svém repertoáru mají hry Horský asketa zlodějem tomelů (Kaki jamabuši), Papouškování (Kučimane), Lahodný jed (Busu), Horský pramen (Šimizu), Připoután k tyči (Bóšibari), Mnich, kostra a její obal (Honekawa), Student a volavka.
Dále (hudebně) baví:
Elektonicko-akustická zvuková koláž od ambientní plochy po dynamickou improvizaci. Ideální kavárničková akustická formace. Těšte se na Pavla Baránka (didgeridoo/samples), Tomáše Haluzu (kytara), Ondru Karlíka (perkuse) a Lucku Vítkovou (akordeon).