Neschopnost, nebo schválnost?
Vážení brněnští řidiči. Možná znáte situace z různých brněnských
křižovatek, kde nastavení průjezdových intervalů na semaforu je vám jaksi
záhadou.. Možno uvést 2 příklady:
nejen osobními auty, ale i v rámci MHD – kromě autobusů zde jezdí v
5min. intervalech i trolejbusy. Tato četná vozidla si tedy pěkně nerušeně
jedou po přímé a najednou ouha – křižovatka u starého letiště – červená –
a čekají a čekají než z vedlejší pravoúhlé přejedou 0-1-2 auta.. (Interval
na tomhle “Téčku” je totiž nastaven zhruba 1:1, tedy cca 25 s červená, 25 s
zelená). A než tato (žádná) auta přejedou, tak v přímé Olomoucké vznikne
vždy docela pěkný štrůdl aut, o trolejbusech s tisícovkami lidí denně
nemluvě..
Slovákovy vyjíždí 1 auto tak za 1 min.. Důvod proč je zde taktéž interval
1:1 je tedy poněkud neznámý.. – že by se stranilo řidičům, kteří právě
spěchají ze zábavy v Moulin Rouge? (možná je to přílišné nečekání na
zelenou již zakalkulováno v ceně erosenek..). Ano, ty trolejbusy, které
čekají v přímé cca 25 s na to, až vyjede 0-1 auto, z této Slovákovy směrem
z města i vyjíždějí, ale toto se přece dá řešit signálním spínačem – nebo
že by tato “převratná technika” byla u nás bojkotována?..
Těch “absurdních” křižovatek je v Brně jistě povíc – možno i poukázat na
podobnou situaci např. na dvou “Téčkách” na Úzké (mezi Novými Sady a
Teskem), taktéž na novou signalizaci Kaunicova-Šumavská (kde je dlouho
červená v obou směrech..), příp. i Úvoz-Konečného nám.(interval 1:2 – ucpaný Úvoz..),
ale dva výše uvedené příklady jsou doslova do očí bijící.
Podtrženo, sečteno: Na některých křižovatkách nám opravdu zůstává kromě
auta či prostředku MHD stát i rozum.. Kolikže zbytečného času prostojíme
na zbytečnou červenou, kolikže zbytečných oktanů(jako pohodlní
jednotlivci) a kilowatthodin(jako město MHD) volnoběhu a následné
akcelerace spálíme? Kolikže výparů(jako chodci) pak zbytečně dýcháme? A
kolik tun CO2 ročně vypustíme do skleníku jménem Země? Spočítá to někdo? –
Tomu se panečku říká efektivita a inovace průjezdnosti! Věda ve službách
ekologie!
A co na to odpovědné orgány? Představte si že nic.. Psali jsme již v březnu 07
policii-brněnskému dopravnímu inspektorátu – pan plk. JUDr. Jaroslav Vaněk,
ředitel MŘ PČR Brno, odpovídal stylem prý že to tak není, nemají kompetence, nic s tím
dělat nemohou, intervaly prý nastavuje někdo jiný atd. – kdo konkrétně jsme
se ale nedozvěděli.. Pak jsme zkusili i Dopr.inspektorát ČR v Praze, který následně
informoval Ředitelství dopravní policie (kpt. Ing. Pančík Vladimír resp.plk. Ing. Leoš Tržil
vedoucí odboru) – stejná hra, stejný výsledek – zde již pak odpověď žádná..
Tak prosím, místo aby byl někdo, kdo má funkčnost průjezdnosti v popisu práce (z našich daní),
vděčný za poukázání na tristní fakt, tak jsme zřejmě jen nemístně obtěžovali.. Výmluva,
výsměch? Nu jen tak dál – podepisujme Úmluvy o omezení CO2,
kažme dál o ekologii.. Ale zamést si tam, kde to dozajista jde, ne a ne..
Miroslav Max (a spousta dalších), Brno.
Ilustrační foto: www.misoft.szm.sk
Já bych k tomu přidal nesmyslnou, relativně novou “křižovatku” na ulici Cejl – no křižovatku, spíše vjezd do koloniálu jménem INTERSPAR. Dříve plynule průjezdný Cejl se stal díky jednomu hloupému obchoďáku zcela neprůjezdným. Kolona je tam po celý den. Zajímalo by mně, kdo tyto investice – do vybudování semaforů a úprav vozovky a chodníků – schvaluje a kdo platí. Kdo dostal, lidově řečeno, “na kafe”. Prospěch z takové stavby – pro občany =0, pro Interspar to asi důležité je. Ovšem co je nám po nějakém obchoďáku, když mi smrdí celý den auta pod okna? Dříve bylo líp.
jj,zlatej Pramen…