Neschopnost, nebo schválnost?

Vážení brněnští řidiči. Možná znáte situace z různých brněnských
křižovatek, kde nastavení průjezdových intervalů na semaforu je vám jaksi
záhadou.. Možno uvést 2 příklady:

  • 1) Ulice Olomoucká (směrem na Slatinu) je dostatečně frekventovaná, a to
    nejen osobními auty, ale i v rámci MHD – kromě autobusů zde jezdí v
    5min. intervalech i trolejbusy. Tato četná vozidla si tedy pěkně nerušeně
    jedou po přímé a najednou ouha – křižovatka u starého letiště – červená –
    a čekají a čekají než z vedlejší pravoúhlé přejedou 0-1-2 auta.. (Interval
    na tomhle “Téčku” je totiž nastaven zhruba 1:1, tedy cca 25 s červená, 25 s
    zelená). A než tato (žádná) auta přejedou, tak v přímé Olomoucké vznikne
    vždy docela pěkný štrůdl aut, o trolejbusech s tisícovkami lidí denně
    nemluvě..

  • 2) Ulice Kounicova je taktéž dostatečně provozuplná. A z pravoúhlé
    Slovákovy vyjíždí 1 auto tak za 1 min.. Důvod proč je zde taktéž interval
    1:1 je tedy poněkud neznámý.. – že by se stranilo řidičům, kteří právě
    spěchají ze zábavy v Moulin Rouge? (možná je to přílišné nečekání na
    zelenou již zakalkulováno v ceně erosenek..). Ano, ty trolejbusy, které
    čekají v přímé cca 25 s na to, až vyjede 0-1 auto, z této Slovákovy směrem
    z města i vyjíždějí, ale toto se přece dá řešit signálním spínačem – nebo
    že by tato “převratná technika” byla u nás bojkotována?..

    Těch “absurdních” křižovatek je v Brně jistě povíc – možno i poukázat na
    podobnou situaci např. na dvou “Téčkách” na Úzké (mezi Novými Sady a
    Teskem), taktéž na novou signalizaci Kaunicova-Šumavská (kde je dlouho
    červená v obou směrech..), příp. i Úvoz-Konečného nám.(interval 1:2 – ucpaný Úvoz..),
    ale dva výše uvedené příklady jsou doslova do očí bijící.

    Podtrženo, sečteno: Na některých křižovatkách nám opravdu zůstává kromě
    auta či prostředku MHD stát i rozum.. Kolikže zbytečného času prostojíme
    na zbytečnou červenou, kolikže zbytečných oktanů(jako pohodlní
    jednotlivci) a kilowatthodin(jako město MHD) volnoběhu a následné
    akcelerace spálíme? Kolikže výparů(jako chodci) pak zbytečně dýcháme? A
    kolik tun CO2 ročně vypustíme do skleníku jménem Země? Spočítá to někdo? –
    Tomu se panečku říká efektivita a inovace průjezdnosti! Věda ve službách
    ekologie!

    A co na to odpovědné orgány? Představte si že nic.. Psali jsme již v březnu 07
    policii-brněnskému dopravnímu inspektorátu – pan plk. JUDr. Jaroslav Vaněk,
    ředitel MŘ PČR Brno, odpovídal stylem prý že to tak není, nemají kompetence, nic s tím
    dělat nemohou, intervaly prý nastavuje někdo jiný atd. – kdo konkrétně jsme
    se ale nedozvěděli.. Pak jsme zkusili i Dopr.inspektorát ČR v Praze, který následně
    informoval Ředitelství dopravní policie (kpt. Ing. Pančík Vladimír resp.plk. Ing. Leoš Tržil
    vedoucí odboru) – stejná hra, stejný výsledek – zde již pak odpověď žádná..

    Tak prosím, místo aby byl někdo, kdo má funkčnost průjezdnosti v popisu práce (z našich daní),
    vděčný za poukázání na tristní fakt, tak jsme zřejmě jen nemístně obtěžovali.. Výmluva,
    výsměch? Nu jen tak dál – podepisujme Úmluvy o omezení CO2,
    kažme dál o ekologii.. Ale zamést si tam, kde to dozajista jde, ne a ne..

    Miroslav Max (a spousta dalších), Brno.

    Ilustrační foto: www.misoft.szm.sk

  • 2 thoughts on “Neschopnost, nebo schválnost?

    1. Já bych k tomu přidal nesmyslnou, relativně novou “křižovatku” na ulici Cejl – no křižovatku, spíše vjezd do koloniálu jménem INTERSPAR. Dříve plynule průjezdný Cejl se stal díky jednomu hloupému obchoďáku zcela neprůjezdným. Kolona je tam po celý den. Zajímalo by mně, kdo tyto investice – do vybudování semaforů a úprav vozovky a chodníků – schvaluje a kdo platí. Kdo dostal, lidově řečeno, “na kafe”. Prospěch z takové stavby – pro občany =0, pro Interspar to asi důležité je. Ovšem co je nám po nějakém obchoďáku, když mi smrdí celý den auta pod okna? Dříve bylo líp.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.