Královopolské tunely mají stavební povolení.
Občanské sdružení “VMO Brno“ zvažuje novou žalobu.
V sobotu dne 15.10.2007 nabylo právní moci nové rozhodnutí Ministerstvo dopravy o odvolání proti stavebnímu povolení, které vydal Krajský úřad Jihomoravského kraje r. 2005. Stavba, slavnostně zahájená pár dní před loňskými volbami do Poslanecké sněmovny za přítomnosti ministra Šimonovského a premiéra Paroubka a na zásah soudu o pár měsíců později na dlouhou dobu přerušená, tak opět může pokračovat. I když MD doplnilo stavební povolení o řadu nových podmínek, mimo jiné i zákaz práce na staveništi v noci, náš hlavní požadavek na ochranu klidného bydlení v sídlišti Žabovřesky před hlukem z dopravy uspokojivě splněn nebyl. Bez odezvy zůstala petice s prosbou o pomoc, zaslané ministrovi dopravy, nepomohla ani blokáda Hradecké ulice dne 21. 4. 2006. Změnu v postoji investora, který naše požadavky na úpravu technického řešení zatvrzele odmítá, dosud nepřinesla ani kritika ze strany Veřejného ochránce práv ani intervence u náměstka primátora měst Brna Mgr.Andera. Poslední možností k dosažení našich cílů je tak soudní žaloba.
Čtyři kompromisní požadavky na lepší ochranu před hlukem, která by vyhovovala alespoň platným hygienickým předpisům, předložilo OS “VMO Brno“ náměstkovi primátora Mgr. M. Anderovi (SZ) již počátkem tohoto roku a současně stáhlo svoji žalobu proti původnímu rozhodnutí Min. dopravy. Se stejným požadavkem se na něj nedávno obrátila i rada MČ Brno-Žabovřesky. Variantní řešení trasy změnu R43 v zadání nového územního plánu města Brna v ÚP totiž nesporně povede k značnému zpoždění výstavby této komunikace, která by měla odvést ze Žabovřesk cca 8 000 tranzitujících aut denně. To přinese více hluku a exhalátů do sídliště Žabovřesky, s nimiž dosavadní projektová dokumentace nepočítá. Naše OS proto požaduje, aby byly změněny prováděcí projekty a posílena protihluková opatření.
Za rozhodující pro ochranu před hlukem pokládáme rozšíření a zvětšení některých protihlukových stěn podél Voroněžské, Záhřebské a Královopolské, tak aby výpočtová denní hluková zátěž nepřesáhla 58 dB. Stejný účel by mělo i řádné zahloubení silnic Hradecké a Královopolské-Skácelovy pod terén o něž usilujeme již od podzimu r.1999. Důrazně podporujeme i požadavek zastupitelstva MČ Brno-Žabovřesky z r.2003 na rozsáhlejší překrytí VMO podél výškových domů na Voroněžské.
Nedokonalá je rovněž ochrana domů v bezprostřední blízkosti staveniště před stavebním hlukem, která neodpovídá podmínkám stavebního povolení. Očekáváme, že investor zajistí zabudování protihlukových oken na všech průčelích v okolí staveniště v souladu s požadavkem zastupitelstva MČ Brno-Žabovřesky z února 2006.
Projekt tunelů a navazujících částí Velkého městského okruhu v Brně, který má přijít asi na 8 miliard korun a má být dokončen v r. 2013, je od počátku doprovázen protesty občanů. „ Více než 6 let se potýkáme s neochotou investora i stavebních úřadů brát vážně naše požadavky “, uvádí předseda OS “VMO Brno“ Ing. Štěpaník. „Nechceme stavbě tunelů bránit, snažíme se jen ochránit své zdraví a majetky. Myslím, že jsme vyčerpali všechny možnosti, jak se vyhnout konfliktu. Pokud do konce září neuspějeme ani v jednání se stavebním dodavatelem, které nedávno slibně započalo, nezbude než se znovu obrátit na soud“ dodává Štěpaník.
Ing. Karel Štěpaník, předseda OS „VMO Brno“
No vy jste teda vypatlanci. Hlavně že jste si teda polepšili co? Teď tam bude rozkopaná díra a zastavený provoz, smrad a stovky aut na křižovatách, to je asi lepší, nemluvě o tom, co to bude stát navíc. Ale hlavně že si kdosi spravil ego.
To je krásný, nějaký spolek, který o sobě nic nezveřejňuje, dosáhne u Městského soudu V Praze zastavení stavby nedlouho před dokončením. Toto rozhodnutí není v zájmu nikoho, ani tohoto KU-KLUX-KLANU, nedokončení stavby je nejhorší možné řešení, svědčí o naprosté debilitě jeho vedení.
Neuvěřitelné.
Pokud Vám vadí provoz na silnici, navrhuji odstěhovat se na dědinu, jezdit na kole nebo na koni popř. prostě chodit pěšky. Silně pochybuji, že členové VMO Brno nejezdí auty. A určitě by chtěli jezdit po silnici bez kolon, bez výmolů atd. Kvůli rozhodnutí pár arogantních volů trpí polovina města. Koneckonců to samé platí i pro “Hitlerovu dálnici”.
Ještě poznámka: hlavně, že jste s tím počkali, až Vám zdarma vymění okna.
Doufám, že po Vás bude stát požadovat náhradu škody za vícenáklady spojené se zastavením prací. Jo, jo… Česká “malost” se zase někde projevila… Toto přesně je projev sobectví a nadřazení zájmů jednotlivce nad zájem společnosti. Je mi zle…!!!
Opravdu jsou VMO mega-vymatlanci uz nevedi co z toho vyrazit, okna a ze by treba zatepleni nebo najem na sto let….. je zk… prospecharska skupina magoru ze Zabin…
Žádný problém by nebyl, kdyby Brno mělo regulérní obchvaty. Tedy takové, které by vedly zcela mimo hranice města. Nechápu, jak může pakáž nevycválaných propsěchářů neustále usilovat o průtahy městem.
A co si myslíš ty chytráčku, že se tady teď staví? Nebo jaký obchvat si představuješ? Přes Prahu? Kdyby nebylo toho arogantního idiota, který si založil VMO Brno, které žádné zájmy Brna ani Žabovřesk nehájí, tak už to mohlo být dávno hotový.
Představuji si stejný obchvat, jaký hejtman Hašek prosazuje např. v Lipůvce nebo v Drásově, kde je pořád ještě místostarostou. Nechápu, proč drůbež, kozy a králíci v Drásově mohou mít obchvat, a lidé v Bosonohách či Bystrci by měli mít průtahy, v Bosonohách dokonce křižovatku tří dálnic D1, R43 a R52 a silnice II/602, a to prosím na území Brna, ba co dím, v intravilánu městské části s několika tisíci obyvateli.
Vážně nevím, proč bych měl snášet extrémní hluk a smrad jen kvůli tomu, že ostatní leniví brňáci si chtělí vozit svůj tlustý zadek autem. Přitom tu máme slušnou veřejnou dopravu. Průtah Vídní je v obytných zónách celý pod zemí – to je řešení civilizované západní evropy. Naši bolševičtí pohrobci na magistrátu vymysleli řešení hodné gottwaldovské éry 50. let a strašně se diví, že s tím obyvatelé okolních domů nesouhlasí. Vždyť ty domy budou neobyvatelné, hůř než u pražské magistrály.
Poznámka k Žabiňákovi: Ne všichni, co jezdí autem přes budovaný okruh má tlustý zadek a je lenivý, ale prostě používá auto jako dopravní prostředek, který mu usnadňuje běžný život. Tak tomu nakonec je i v celém světě. Za druhé – kdy jste naposled byl ve Vídni? Doporučuji tam strávit nějaký čas a podívat se, jak tam doprava skutečně funguje, nejen pod zemí, ale i na povrchu. To se s Brnem (ale i s Prahou) nedá srovnat. A samo se to nepostavilo a i Vídeňáci museli něco skousnout. Poslední poznámka – aut se asi nezbavíte a svými prostesty jenom prodlužujete současný neutěšený stav. Ale tak to v našem státě chodí, pár ochránců čehokoliv komplikuje velké dopravní stavby – viz například nový Pražský okruh, obchvat Plzně, dokončení D8 atd.
Brňák se trefuje do brňáka, přitom své máslo na hlavě má soud. Ta sebranka bohorvných soudců, tvořící stát v státě. Malá skupina – většinou komunistických pohrobků – ztrpčuje život všem. Nejen řidičům, obyvatelům v blízkosti staveb, nevinným. Co kauza, to lumpárna. A jak píše sám Dr.Sokol : U soudu nejde o “pravdu”. Pravda se vymyslí podle toho, na co jsou peníze. Tedy už ani ne podle důkazů. Ryba smrdí od hlavy. Zvedněte hlavy. VMO si hraje na aktivistu a nemyslí dopředu.No, tak teď budou blbci snášet staveniště, poslouchat ruch stavby a žrát prach o půl roku dýl 🙂 dobře jim tak !
4.4.11 Občan z Kr. Pole: Dnes jsem se v měsíčníku METROPOLITAN dočetl, že ten blb, Ing. Štěpaník, předseda Občanského sdružení VMO Brno, chce zase podat žalobu. V živnostenském rejstříku je uvedeno, že má pozastavené činnosti. Zřejmě proto, aby mohl škodit jinde. Doporučuju mu, aby urychleně vyhledal dobrého psychiatra a vzal si delší “zdravotní dovolenou”! Z Tábora je to k VMO dost daleko!