Brněnské představení knihy The Face of Death and the Early Christian World

  • Profesor Herbert Kessler z John Hopkins University v Baltimore a profesor Jiří Kroupa z Filozofické fakulty Masarykovy unverzity představili 2. května v Literární kavárně knihkupectví Academia knihu “The Face of Death and the Early Christian World” (Tvář smrti a raně křesťanský svět).

    Foto: Anna Pecková

  • Ivan Foletti (ed.), “The Face of Dead and the Early Christian World”, Roma-Brno 2013

    Sborník, který editoval odborný asistent Semináře dějin umění FF MU Ivan Foletti, obsahuje příspěvky z mezinárodní konference (konala se na podzim loňského roku na MU v Brně). Jsou zde příspěvky významných odborníků ze Švýcarska, Itálie, Německa a České republiky, týkající se různých způsobů, kterými byli zpodobováni a znázorňováni zemřelí v raně křesťanské době. Texty ukazují, jak kontinuitu se způsoby zobrazování v antickém umění, tak i různorodost ve znázorňování zemřelých pomocí symbolů či písemných zápisů. Sborník se stal první knihou ze zahajované edice brněnských publikací z oblasti raně křesťanského a raně středověkého umění. Jedním z posuzovatelů textů ve sborníku byl i jeden z nejvýznamnějších současných znalců raně křesťanského umění profesor Herbert Kessler z John Hopkins University v Baltimore, jenž za svého pobytu v Brně sborník uvedl v knihkupectví Academia v Brně.

  • Profesor Herbert Leon Kessler (*1941)

    je od roku 1976 profesorem dějin umění na John Hopkins University v Baltimore (U.S.A.). Studoval v Chicagu a Princetonu, poté působil na univerzitě v Chicagu a na univerzitě Johna Hopkinse v Baltimore, kde byl děkanem, po dvě období byl vedoucím Ústavu dějin umění a profesorem dějin umění je zde dosud. Roku 1977 se podílel na organizaci dnes slavné expozice “The Age of Spirituality” (vedl jednu ze sekcí) v Metropolitan Museum of Art v New Yorku. Ta se tehdy stala zlomovým momentem pro moderní a současný výzkum středověkého umění ve světovém měřítku. Mezi nejvýraznější a nejdůležitější Kesslerovy publikace patří (spolu s Kurtem Weitzmannem) “The Cotton Genesis” (1986) a “The Frescoes of the Dura Synagogue and Christian Art” (1990), dále “The Illustrated Bible from Tours”, 1977; “Studies in Pictorial Narrative”, výběr jeho studií z roku 1994; “Spiritual Seeing: Picturing God's Invisibility in Medieval Art”, 2000; “Seeing Medieval Art”, 2004; a řada dalších.

    Za svého pobytu v Brně přednesl v Moravské galerii hojně navštívenou veřejnou přednášku a jako uznání za své dílo obdržel pamětní list děkana Filozofické fakulty Masarykovy univerzity.

    Jiří Kroupa

  • Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.