Výstava vítězných fotografií soutěže Není les jako les
Návštěvníci se mohou na fotografie podívat do 27. 10.
Soutěž Není les jako les startovala 13. května letošního roku a soutěžící mohli poslat fotografie do jedné z tematických kategorií – les a příroda, výrobky ze dřeva, lidé a dřevo. Ve fotosoutěži bylo oceněno celkem dvanáct fotografií právě ve třech zmíněných kategoriích. „Do soutěže bylo přihlášeno přes 2500 fotografií. Tento velký zájem nás velmi potěšil i proto, že se tak podařilo upozornit na problém postupného mizení světových lesů. Do budoucna plánujeme z vítězných fotografií sestavit kalendář, který bude zdarma, a příští rok na úspěšnou soutěž navázat,“ dodává PR manažer FSC ČR Petr Březina.
Návštěvníci se mohou těšit na velkoformátové fotografie, které byly v soutěži zvoleny jako nejlepší, a to profesionálními fotografy Vojtou Heroutem, Petrem Janem Juračkou a Ondřejem Prosickým. Společně s fotografiemi návštěvníci získají také základní informace o neziskové organizaci FSC. Výstava je instalována v přízemí Galerie Vaňkovka.
Velkoformátové fotografie, které jsou v Galerii Vaňkovka vystaveny, doplňují tematicky příbuznou výstavu fotografií finálních snímků v anketě Strom roku, kterou každoročně pořádá Nadace Partnerství. „Jsme velmi rádi, že se nám podařilo připojit k výstavě Strom roku. Velmi si ceníme spolupráce s Nadací Partnerství a budeme se dále snažit hledat společnou cestu pro zvýšení povědomí o činnosti obou organizací,“ dodává k výstavě projektový manažer Martin Koubek.
Fotografická soutěž byla jednou z částí spotřebitelské kampaně, která měla pomoci zvýšit povědomí veřejnosti o možnosti nákupu výrobků se značkou FSC® (Forest Stewardship Council®). Logo FSC na výrobku totiž zaručuje, že dřevo nebylo vytěženo nelegálně a pochází z lesů obhospodařovaných přírodě blízkým způsobem. Spotřebitelé tak mohou svým nákupem významně pomoci chránit ohrožené světové lesy a pralesy.
Kampaň a projekt jsou spolufinancovány z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Ceny do soutěže věnovaly společnosti Nikon, Ospap a Bohemia Sport. Mediálními partnery byly časopisy Foto, Respekt a Digitální fotomagazín.
Národní kancelář FSC ČR již více než devět let prosazuje environmentálně vhodné, sociálně přínosné a ekonomicky životaschopné lesní hospodaření v České republice. Tím napomáhá chránit ohrožené a devastované lesy a jejich obyvatele. Jedním z cílů FSC ČR je také informování a vzdělávání o odpovědné spotřebě a možnostech podpoření šetrného a přírodě blízkého hospodaření v lesích.
Další informace na www.poznejdrevo.cz.
Petr Březina
Martin Koubek