Nový web o čtenářské gramotnosti pomůže českým učitelům lépe učit
Česká republika se v posledním výzkumu PISA 2009 propadla ve všech oblastech — čtenářské, matematické i přírodovědné gramotnosti. Jedinou šancí, jak se v budoucnu zlepšit, je vzdělávání učitelů v takových metodách, které naučí žáky pracovat s různými typy textů, hlouběji o nich přemýšlet a tvořit vlastní texty.
Právě to si klade za cíl projekt financovaný z Evropského sociálního fondu a rozpočtu České republiky (OP VK, MŠMT) s názvem Čtenářská gramotnost a projektové vyučování. Kromě stejnojmenného webu nabídne školení pro učitele, výuková CD a další aktivity zaměřené na čtenářství, čtenářskou gramotnost, mediální výchovu, tvůrčí psaní, projektové vyučování a využívání moderních metod ve výuce čtenářským dovednostem.
Aktuálně najdou na tomto webu novináři, politici, učitelé i další zájemci kvalitní a ověřené informace o šetření PISA 2009 i čtenářské gramotnosti, které byly v uplynulých dnech bohužel často podávány ve velmi zkreslené formě…
Radek Sárközi