Out of Orange


Výstava bude otevřená po-pá od 10 do 18 hodin a potrvá do 25. dubna 2011.
Výstavu pořádají Sdružení Bienále Brno, Soukromá vyšší odborná škola umění a reklamy, Praha – Orange Factory a Centrum experimentálního divadla – HaDivadlo Brno s finanční podporou statutárního města Brna a Nadace Veronica
Práce studentů Soukromé vyšší odborné školy umění a reklamy vychází z obsahu tříletého studia a téma absolventských prací pro konkrétní rok odráží společenskou situaci. Společným jmenovatelem všech projektů je co nejvíce naplnit představu a potřeby zadavatele, záměrem je šířit poselství námětu prostřednictvím vizuální komunikace a uplatnit zde i vlastní pohled, kreativitu a zkušenosti studentů. Individuálním přístupem při řešení konkrétní komunikační kampaně studenti rozšiřují své výrazové a komunikační možnosti a vytvářejí nápady, které dále zpracovávají do uceleného projektu např. konkrétní kampaně. Výstava prezentuje přístup mladé generace k reklamní tvorbě, užité grafice a k vizuálnímu vyjádření zadaného námětu.
Studenti školy ve svých absolventských pracích z let 2008–2010 reflektují svůj filozofický pohled na společenskou toleranci ke stáří, na zavedení jednotné evropské měny či na obsah konkrétní grafické značky. Pomocí prostředků grafického designu chtějí oslovit co největší část společnosti a vytvářet pozitivní vnímaní dané problematiky.
Soukromá vyšší odborná škola umění a reklamy poskytuje vzdělání v oblasti reklamy ve studijním oboru Reklamní tvorba, a to ve třech výtvarně orientovaných zaměřeních: Reklamní fotografie, Reklamní grafika, Výstavnictví; a v jednom ekonomicko-manažerském zaměření Strategie a obchod.
Škola usiluje o výchovu odborníků v co možno nejtěsnějším propojení výuky a praxe. Tento princip se promítá do celého studijního programu a vzdělávacího systému. Projevuje se operativním zařazením oborových a technologických novinek a inovací do výuky. Jsme přesvědčeni, že právě reklama je oblastí, která, je-li vytvářena nejenom s kreativním přístupem, ale i s vědomím společenské a morální odpovědnosti, může svou kvalitou, vtipem a nadhledem pozitivně ovlivňovat kvalitu každodenního života v naší zemi.
Naši snahu i výsledky můžete posoudit při prohlídce výtvarných návrhů komunikačních kampaní a fotografických projektů našich studentů. Záměrně jsme na výstavu Out of Orange zařadili i jiné než absolventské práce. Chceme návštěvníky seznámit s šíří výuky, která je standardně vedena mezioborově.
Během celého vzdělávacího procesu studenty velmi rychle zapojujeme do praxe a vedeme je k úzkému kontaktu s budoucími zaměstnavateli.
Andrea Čapková, ředitelka školy