Pravdivost, Soucit, Snášenlivost v Brně

Rád bych Vás pozval na vernisáž mezinárodní výstavy obrazů Pravdivost, Soucit, Snášenlivost, která bude zahájena ve středu 1.2.2006 v 17.00 hodin v Malé Královopolské Galerii na Husitské 1 v Králově Poli v Brně. Výstava potrvá až do 17.2.2006.

Výstava zobrazuje nesmyslnost násilného pronásledování ve srovnání s hlubokým významem osobní kultivace a důležitostí pevného charakteru v čínské kultuře, tak jak to vidí umělci, kteří se kromě svého povolání věnují meditační praxi Falun Gongu.

Tato tradiční metoda kultivace mysli a těla je od roku 1999 v Číně pronásledována vládními úřady pod vedením tamější komunistické strany. Protože praktikujících Falun Gongu bylo o 20 milionů více než členů strany, bývalý čínský vůdce Ťiang Ce-min přiměl vládu, aby proti Falun Gongu zahájila vyhlazovací kampaň, a tak znovu naplno rozpoutal odvěký boj komunismu s přirozenou lidskou dobrotou a mravností.

Obrazy zachycují příběhy a zkušenosti samotných umělců a jejich přátel, kteří na vlastní kůži zažili mučení, tábory nucených prací a útlak. Zobrazují, jak se z obyčejných lidí stávají lidé neobyčejní, když jejich víra v pravdivost, soucit a snášenlivost narazí na lži, nenávist a krutost komunistického režimu.

Tyto obrazy byly poprvé vystaveny v New Yorku v Národním klubu umění v listopadu 2004, poté cestovaly do Kanady, Austrálie, Nového Zélandu a nakonec do Evropy.

Více informací:

Jan Lokos
Tel.: 606 278 521
Email: j.lokos@centrum.cz
www: http://falunart.org/

Umělci

Čang Kchun-lun (Montreal, Kanada)
Čang Kchun-lun vystudoval sochařství na čínském Institutu pro umělecká studia. Zaměřuje se na sochařství, olejomalbu a čínskou kresbu. Původně byl ředitelem Ústavu sochařství na Institutu pro umělecká studia ve městě Šan-tung. Později se zde stal vedoucím Ústavu pro výzkum sochařství. Profesor Čang se zúčastnil mnoha výstav v Číně i v zahraničí a obdržel za svá díla mnohá ocenění. Jeho jméno bylo spolu s jeho úspěchy začleněno do světové edice Kdo je kdo, Slovníku významných Číňanů, Vybraných děl světového sochařství a řady dalších významných publikací. Pan Čang byl zatčen za praktikování Falun Gongu a odsouzen ke třem letům vězení. Díky úsilí jeho rodiny, přátel a kanadské vlády byl v roce 2001 propuštěn a po třech měsících věznění v Číně se tak mohl znovu setkat se svou rodinou žijící v Kanadě.

Li Jüan (Tokio, Japonsko)
Li Jüan se narodil v kraji Šan-tung v Číně. V roce 1993 se přestěhoval do japonského Tokia. Účastnil se samostatných i skupinových výstav v Číně, Japonsku a Itálii, obdržel množství ocenění. V roce 1996 byl pan Li začleněn do Mezinárodního slovníku uměleckých prací čínských umělců.

Čchen Čeng-pching (Cleveland, USA)
Čchen Čeng-pching je členkou Národního spolku malířů akvarelů. Než přišla do Spojených států, vyučovala umění na univerzitě v čínském městě Nan-ťing. Její práce byly vystaveny v Muzeu umění v Pekingu, v Muzeu umění v provincii Ťiang-su v Nan-ťingu a v Hongkongu. Je všeobecně považována za nadějnou mladou malířku, známou pro svou excelentní práci s vodovými barvami a zručnost v tradiční čínské malbě tuší. Práce paní Čchen byly součástí mnoha výstav po celých Spojených státech, v Parkesburgu v Západní Virginii získala ocenění v rámci výstavy Realismus 90.

Tung Si-čchiang (Kalifornie, USA)
Tung Si-čchiang je držitelem titulů z tchien-ťinské Akademie krásných umění a Ústředního institutu pro umělecká studia v Pekingu v Číně. Jako profesor a umělec zastupuje tchien-ťinskou Akademii krásných umění, jako umělec Ústřední institut pro umělecká studia. Umění pana Tunga bylo vyznamenáno množstvím cen. V roce 1993 se účastnil výstavy v čínské Národní galerii krásných umění v Pekingu, kde obdržel Zlatou cenu v rámci Mezinárodního roku mládeže.

Čchen Siao-pching (Vancouver, Kanada)
Čchen Siao-pching se narodila v Číně a dnes žije v Kanadě. V roce 1997 dostudovala obor akvarel a keramika na University of Mariana. Její práce byly zastoupeny na soukromých výstavách a kopie jejích prací lze spatřit v uměleckých kalendářích, knižních ilustracích, na obálkách knih a také na sadě telefonních karet pro sběratele. Její díla byla mnohokrát oceněna v Číně i v USA, v roce 1998 byla guvernérem Commonwealthu Severního Mariánského souostroví oceněna titulem „Vynikající umělec”. Dnes je uměleckou ředitelkou Společenské umělecké rady v Richmondu v kanadské Britské Kolumbii.

Wang Wej-sing (Boston, USA)
Wang Wej-sing vystudovala Academy of Art v San Francisku. Své práce vystavovala na mnoha samostatných a skupinových výstavách v Číně i v USA. V květnu 2002 proběhla v cambridgském Multikulturním uměleckém centru její samostatná výstava „Hledání v bludišti” („Searching in the Maze”).

Wang Č-pching (New York, USA)
Wang Č-pching je plodný umělec, který vystudoval obor sochařství na umělecké škole v Lu-sünu v Číně. Není znalcem jen v tomto oboru, je také mistrem olejomalby a techniky křídového pastelu. Od svého příchodu do Spojených států se zaměřuje na malbu. Jeho práce s barvami a se štětcem vychází z principů jednoduchosti, upřímnosti a lehkosti. V listopadu 1996 začal praktikovat Falun Gong a od té doby prodělal ve svém přístupu k práci velký zlom. Zatímco dříve byl velmi neklidný, dnes s velkou trpělivostí a vnitřním řádem pracuje na černobílých portrétech. Jeho obrazy se projasnily, tahy štětce jsou jisté, ale ne stereotypní, mají v sobě prostor, ale přitom nejsou řídké. Jeho pečlivé i elegantní malby se setkávají s vřelým přijetím.

Jao Čchung-čchi (Kalifornie, USA)
Jao Čchung-čchi má za sebou šestatřicetiletou uměleckou zkušenost z Číny, kde pracovala jako malířka, návrhářka knižních obalů a filmových plakátů. Vyniká v malbě olejovými barvami, akvarely a v technice vyřezávaných kreseb. Po svém příchodu do Spojených států vystudovala krásné umění a grafiku na Lany College v kalifornském Oaklandu.

Čang Cchuej-jing (Austrálie)
Čang Cchuej-jing se vyučila v oboru tradiční čínské malby u několika čínských mistrů. Absolovala více než 100 samostatných výstav ve 40 zemích čtyř světadílů. V roce 1999 odjela do Číny nenásilně apelovat za Falun Gong, ale byla zatčena a prošla osmiměsíčním vězením. Díky úsilí své rodiny, přátel a australské vlády byla v roce 2001 propuštěna. Vystavovala také v Parlamentu ČR.

Čou I-siou (Tchaj-wan)
Čou I-siou se narodila v Tchaj-peji na Tchaj-wanu. Vystudovala umění na tchajwanské Národní univerzitě, poté odcestovala do Paříže, kde studovala umění a hudbu; svá studia na pařížské univerzitě završila magisterským titulem. Její práce byly prezentovány jako ukázky tchajwanského umění a otisknuty ve vzdělávacích časopisech.

Více na: http://falunart.org/

O obrazech

Transparent

(olej na plátně)
Mladá žena přišívá na transparent čínská a anglická slova „Falun Dafa je dobrý“. Mnoho praktikujících Falun Gongu po celém světě používá tato slova při pokojných protestech proti krutému pronásledování v Číně. Dítě v popředí naznačuje, že život a víra pokračuje, navzdory úsilí o jejich vykořenění.

Tragédie v Číně
(olej na plátně)
Žena pláče nad svým umučeným mužem. Mrtvý muž má v ruce list, ve kterém měl slíbit, že se vzdává Falun Dafa, a který ho nutili podepsat.

Bez slitování
(pastel)
Výjev z čínského záchytného střediska, kde mají dozorci nařízeno „převychovat“ ty, kteří praktikují Falun Gong, a obrátit je zpět na komunistickou ideologii. Když toto vymývání mozků není úspěšné, praktikující jsou podrobeni nemilosrdnému bití a mučení, která často končí smrtí v nesmírných bolestech.

Proč?
(olej na plátně)
Tento obraz je založen na skutečné události. Matka se synem byli v Číně uvězněni jen proto, že praktikují Falun Gong. Chlapečka zbili a on zadržuje slzy a ptá se: „Proč nás tak zbili?“

Rudá zeď
(olej na plátně)
Rudá zeď profesora Kchun-lun Čanga ukazuje jeho útrapy v čínském vězení, ve kterém prožil tři měsíce fyzického i duševního mučení, včetně vymývání mozku. Dva bílé čínské znaky (znamenající „pronásledování“) na rudé zdi znázorňují pronásledování pravdivosti, soucitu a snášenlivosti, které je tak ničivé, že z Číny dělá jedno velké vězení. Puklina naznačuje, že rudá zeď už se začíná hroutit.

Čistý lotos, Čeng-pching Čchen
čínská malba, 74 x 94 cm (2004)
Žena na obraze sedí v meditaci pátého cvičení Falun Gongu. Lotosové květy kolem ní představují očistný účinek meditace na mysl i tělo.

Neochvějná, Čchung-čchi Jao
olej na plátně, 122 x 91 cm (2004)
Tento obraz byl namalován podle skutečné události, kterou zaznamenal reportér Ian
Johnson z časopisu Wall Street. Ve svém článku napsal: „Den předtím, než Čchen C-siu zemřela, ji vězeňští dozorci opět žádali, aby se vzdala Falun Dafa. Téměř v bezvědomí a s mnoha ranami od bodce na dobytek však tato 58letá žena pevně zavrtěla hlavou. Rozzuření věznitelé paní Čchen nařídili, aby běžela bosá ve sněhu. Podle spoluvězňů, kteří vše viděli, měla paní Čchen po dvou dnech mučení úplně zjizvené nohy a vlasy měla slepené hnisem a krví. Plazila se po zemi, zvracela a nakonec se zhroutila. Z bezvědomí už se neprobrala a 21. února zemřela.“

Mučení ženy, Č’-pching Wang
pastel na papíře, 100 x 70 cm (2004)
Ženy praktikující Falun Gong, které přežily mučení v čínských záchytných střediscích, prošly strašným fyzickým týráním a mnohé z nich byly znásilňovány nejen vězeňskými dozorci, ale i svými spoluvězni. Podle ověřených zpráv byly některé z těchto žen svlečeny do naha a zamknuty do mužských cel.

Násilné krmení, Wej-sing Wang
olej na plátně, 55 x 75 cm (2004)
Praktikující mohou proti brutálnímu mučení, vymývání mozku a nucené práci oficiálně protestovat pouze tak, že zahájí hladovku. Dozorci ve vězení pak často zvolí jinou formu mučení – násilné krmení. Při násilném krmení dozorci oběť pevně uchopí a rozevřou jí ústa železnými svorkami. Často jí vstrčí hrubou gumovou hadici přímo až do žaludku nebo protáhnou trubičku nosními dírkami. Dovnitř pak lijí směs vody a kukuřice, koncentrovaný roztok soli, ostré chilli-koření, nebo dokonce lidské výkaly. Cílem je způsobit člověku takové utrpení, které zlomí jeho vůli. Toto mučení je nesmírně bolestivé a je nejčastější příčinou smrti.

Nelidskost, Siao-pching Čchen
olej na plátně, 55 x 75 cm (2004)
Vězeňští dozorci ponořují muži hlavu do vědra s lidskými výkaly. Jeden z dozorců si zakrývá nos, aby necítil zápach. V pozadí visí těhotná praktikující Falun Gongu.

Psychické týrání, Siao-pching Čchen
olej na plátně, 102 x 75 cm (2004)
Čínská média se snaží popudit proti Falun Gongu veřejnost a pod vedením vlády šíří falešné informace o tom, že lidé, kteří se této praxi věnují, duševně onemocní. Policisté na tomto obraze vpichují ženě psychotropní drogy, protože se odmítá vzdát Falun Dafa. Drogy člověku způsobí nevratné poruchy řeči, ochrnutí a někdy i smrt.

Bez domova, Ta-cch’ Šen
olej na plátně, 90 x 122 cm (2003)
Malé děvčátko se vrátilo domů ze školy a zjistilo, že jeho rodiče jsou pryč. Dveře jsou přelepeny dvěma bílými papíry s úředním oznámením, že dům byl zabaven „Úřadem 6-10“. „Úřad 6-10“ je organizace podobná Gestapu, která má jediný úkol – vyhladit Falun Gong. Na červeném papíře je napsáno „Pravdivost-Soucit-Snášenlivost“.

Přicházím pro tebe, I-siou Čou, Siao-pching Čchen
olej na plátně, 130 x 163 cm (2004)
Obraz byl namalován podle fotografie 33 praktikujících Falun Gongu z celého světa, kteří přijeli na náměstí Nebeského klidu pokojně apelovat na čínskou vládu za ukončení pronásledování. Krátce poté, co byla pořízena fotografie, policisté natlačili praktikující do policejních vozů, mnohé z nich zbili a potom vykázali z Číny.

Lotosová svíčka, Siao-pching Čchen
olej na plátně, 102 x 100 cm (2004)
Po celém světě se pořádají pietní akce se svíčkami v upomínku na umučené praktikující. Lotosový květ je v čínské kultuře symbolem přetrvání krásy a čistoty.

Žádáme spravedlnost, Si-čchiang Tung
olej na plátně, 122 x 91 cm (2004)
Tento výjev je možné spatřit před čínskými ambasádami a konzuláty po celém světě. Ženy na obrázku meditují před ambasádou ve Washingtonu a žádají, aby byl Ťiag Ce-min za svůj pokus o vyhlazení Falun Gongu postaven před soud. Tyto ženy zde chodí apelovat každý den bez ohledu na počasí.

Bubny na pásech, Siao-pching Čchen
barevná tužka na papíře, 83 x 104 cm (2003)
V mnohých velkých městech po celém světě se lidé, kteří se věnují Falun Gongu, účastní průvodů na oslavu tradiční čínské kultury. Umělec namaloval nebeské bytosti, jak si hrají mezi oblaky v rytmu bubnů pod nimi.

Zlatý lotos,Ta-cch’ Šen
olej na plátně, 175 x 109 cm (2004)
Tento případ pobouřil veřejnost na celém světě. Mladá matka Li-süan Wang a její sedmiměsíční syn byli zatčeni za praktikování Falun Gongu a poté byli umučeni k smrti. Pitva prokázala, že dítě viselo za nohy a mělo rozdrcenou hlavu.

Více na: http://falunart.org/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.