Jarní cena Brna již brzy
Zimní přestávka skončila a MMČR na okruzích startuje o příštím víkendu v Brně. Nahlédli jsme do startovních listin a na první závod se chystá celkem zajímavé jezdecké pole:
Zimní přestávka skončila i pro jezdce z MMČR na okruzích. Poprvé si letos své nádobíčko vyndají z garáží při Jarní ceně Brna, která se pojede již o nadcházejícím víkendu. V Brně na nás čeká velmi pestré startovní pole, které doplní italské cestovní vozy ETCC.
Při úvodním podniku MMČR na okruzích v Brně ještě chybí divize 2, kde mohu letos startovat i prototypy a formule do 3000ccm3. Těšit se však můžeme na ČP Škoda Octávia Cup, sprinty a vytrvalostní závod v divizi 4 a národní formulky do 1400ccm3. Víkend s vůní benzínu a nafty doplní také italské cestovní vozy, kde se představí několik vozů BMW, nebo naftové Seaty. Vytrvalostní závod těchto italských strojů máme na programu již v sobotu.
V divizi národních formulí do 1400ccm3 nalezname celkem 12 jezdců. Již dlouhá léta jezdí tuto divizi Chabr Motorsport, chybět by neměl ani letos a do kokpitu Tomise 99-03 usedne Tomáš Chabr. Druhé auto Van Diemen provětrá Zbyněk Passer. K velkým favoritům přiřaďme i Loukotu na stroji VD 98, či Klášterku s Fiksem 03 startujícího v týmu Křenek Motorsport. Do Brna se vydá i Jakub Vonšák, který dříve jezdil spíše vrchy. Poměrně překvapením je účast bratří Kašpárků a do boje se zapojí možná i tým Ivo Palmiho. Našli bychom také nové jméno ve startovním poli, při brněnském představení uvidíme jak si povede Pavel Pokorný s Fiksem 01.
Ve společném sprintu pojedou v Brně kubatůry 1400 a 2000ccm3. Největšího favorita je potřeba hledat v Petru Szilagyim na Fiatu Punto, v Petru Levíčkovi na Renaultu Megane, nebo v Antonínu Blažkovi s VW Polo. Dvoulitrový sprint přilákal na start nově koupenou Alfu Romeo 156 S 2000 Slováka Zdenko Pastvy, obdobné náčíní připravuje do Brna jeho krajan Sládečka, ale také Šimon Kubišta, který se ještě vloni proháněl v poháru Ing. Vojtěcha. Do bojů o trůn zasáhne Škoda Octávia v rukou Slováků Mikoláška a Pilárika. Ovšem přijede i Julo Konček s Vauxhallem Vectra STC. Mezi adepty na stupně vítězů pak ještě můžeme řadit Vitvera s Lotusem WR 9, dvojici z řad Tech Future – Hladíka a Hese na Renaultech Clio a ráda by se s nimi o body přetahovala i Gábina Jermanová, která opouští vrchařská klání a pojede v Brně s dalším Renaultem Clio, za stáj Mičánek Motorsport. Zajímavý vůz K1 Attack předvede opět Martin Sedlák z AMK Třebatice.
Sprinty nad 2000ccm3 mají přihlášeno celkem 38 jezdců. Kromě již osvědčených Mercedesů DTM a Audi DTM startuje například rakouský tým S Berg Racing s Lamborghini Gallardo GT3. S podobným vozem uvidíme i Milana Urbana. Za zraněného Kašpárka pojede slovenský rallye pilot Igor Drotár a uvidíme, kam až jeho vypůjčené Audi TTR DTM dosáhne. Na start se postaví několik dalších slovenských pilotů, kteří si naše mistrovství oblíbili. Přijedou Bezák, Konopka, Studenič, či Kiaba. Posledně jmenovaný prohání po závodních drahách Porsche GT3 RSR, jehož rukopis můžeme hledat u Rudo Machánka. Mezi další zajímavé vozy jistě patří nádobíčko Dana Michla na Opelu Michl 0804. Starší techniku z DTM nám předvede Hubert Bystrický, jedná se o vůz Opel Omega EVO 500 DTM. Největší zastoupení od jedné značky bychom hledali u BMW. Nové BMW E92 GTR přihlásil Robert Šenkýř a v klasifikaci do 3500ccm3 změří síly s Kačírkem, Kusínem, Válkem, Líbalem, Vencálkem, Braunem, Kotrbou a Suchým. Body by jim chtěl sebrat jak Vonka, tak i Mičánek junior s Porsche GT. Nad 3,5 litru uvidíme Ultimu Chevrolet GT s pilotem Jungem, Ferrari 575 M v podání Michaela Vorby, nebo Corvette C5-R LM GT z rakouské stáje AT Racing.
Do vytrvalostních bojů zasáhne opět velmi kvalitní pole vozů. Ovšem i ekonomická krize dopadá na český motorsport, proto zřejmě nepodali k prvnímu závodu přihlášku bratři Hajdůškové s prototypovým a jedinečným vozem Tatra Ecorra V8 Sport.
Ve dvoulitrech očekáváme útok na přední pozice hlavně od bratří Foukalů a jejich Hondy S 2000. Překazit radost z výhry jim může třeba Renault Clio z Tech Future, Alfy Romeo z týmu C´iest la Vie, nebo Charouzova Fiesta.
V klasifikaci do 3500ccm3 bude situace otrochu složitější, startuje zde více vozů, jenž mají zálusk na body z MMČR na okruzích. Válek pojede s navrátilcem Vaňkátem, který po republikových startech se Seatem Leon Cupra zamířil do Octávia Cupu a pro brněnský závod usedne na horké sedadlo BMW M3 k Petru Válkovi. V třiapůllitrové kategorii máme přihlášeno i Ferrari 360 ze stáje Ed Hardy. Tým se asi nechal inspirovat přestavbou motoru Porsche od domácího Jana Vonky. Vozy BMW Šenkýře, nebo Kusína postraší Porsche 997 s posádkou Mičánek – Jerman.
Mezi tzv. vozy DTM může být celkem zajímavé tření. Do divize 4 totiž mohou i prototypy LMP1, či LMP2, což znamená uzavřená monstra podle předpisů Le Mans. Pokud by vozy BRT hodně kousaly mohou příště dostat lekci právě od těchto prototypových monster. Že bychom se dočkali českého Le Mans? No uvidíme, nicméně o další příčky se poperou i vozy stáje G Private Racing Service s německými posádkami a vozy Porsche 997 GT3 Cup S, které také startují v ADAC GT Masters. Menx se vydá do boje s Ferrari 430, ovšem za volantem tohoto vozu se objeví Robert Pergl společně s Hynkem Charousem. Chybět nebude ani posádka Porsche SAG Aluminium ve složení Grünhut-Pabel, která má za sebou několik úspěšných startů v MMČR na okruzích.
Své závody v Brně pojede i ČP Škoda Octávia Cup a italské mistrovství ETCC. Závodní víkend začíná volnými tréninky v pátek a pokračuje celou sobotu a neděli, kdy se představí hlavně sprint závody, vytrvalostní hledejte spíše v sobotu odpoledne. Přijďte pobejt, vstup je zdarma a naproti hlavní tribuně uvidíte souboje na velkoplošné televizi.
Vláďa Rožánek