Okruhová premiéra v Brně se vydařila
Za hezkého, ovšem trochu větrného počasí, se v Brně konal první díl republikového mistrovství automobilů na okruzích. Na startovních roštech se sešlo několik desítek účastníků, kteří předváděli pěkné souboje o první letošní body.
Cena Masarykova okruhu patřila opět Mercedesům
Až nečekaně pěkné počasí vládlo o víkendu na autodromu v Brně. Snad až na chvílemi protivný vítr, vládlo nad Brnem slunečné počasí. Kromě našeho mistrovství v divizích 3,4 a ČP Octávia Cupu se měla odehrát bitva italských cestovních vozů ETCS, ovšem promotér na poslední chvíli závody musel zrušit, protože by na startu stálo málo strojů.
Prvním kláním začala sezóna pro divizi 3, neboli národní formuli 1400. V této divizi nastala letos také jedna změna, a to že na start přibyly formule BMW. Plné body z první jízdy získal Zbyněk Passer, když porazil Palmiho a Loukotu. Závod dokončilo jen šest vozů a Jan Kašpárek doplatil na chumel v první zatáčce, kde se do smyku dostal právě Palmi. Ve druhé jízdě opět zvítězil Passer z Chabr Motorsportu. Druhý skončil Palmi a třetí a čtvrté místo patřilo Kašpárkům. Jakub Vonšák bohužel nedokončil ani jednu jízdu.
Divize 4 nabídla při vytrvalostním závodu 38 soutěžících posádek. S náskokem tří okruhů zvítězila posádka Mercedesu DTM ve složení A.Charouz, P.Kox, J.Janiš a V.Nimč. Další Mercedes DTM již tolik štěstí neměl a po střetu na boxové uličce musel vzdát. Neslavně skončily i další vozy specifikace DTM. Cíl závodu nevidělo ani Audi BRT, ani Igor Drotár, který zapůjčené Audi TT-R DTM poškodil již před závody. Z druhého místa se tak poměrně překvapivě radovalo rakouské duo Talkanitsa-Kaufmann na stoji Chevrolet Corvette C5-R LM. Na pódium vystoupili také Konopka se Studeničem, kterým na třetí stupínek pomohlo Porsche 997 GT3 RSR. Jen kolo chybělo k úspěchu posádce D.Želínský-H.Charous na Ferrari 430 a také dvojici Peham-Schmitter s dalším Porsche. Mnoho si jízdu v Brně neužily vozy od Válka, Kusína a Šenkýře, vzájemné střety a technické potíže jim dojet do cíle závodu nedovolily. Třiapůllitrovou divizi tedy ovládlo duo Kačírek-Suchý na BMW M3 GTR, před Vacíkem a Baranem na Ferrari 360 a bronz patřil při premiéře s Porsche do rukou Mičánka a Jermana.
Ve dvoulitrové kategorii zvítězil Duda s Hladíkem na Renaultu Clio, druhé místo vybojovala posádka Horňák-Valášek a bronz v této kubatůře odvezla druhá dvojice Tech Future – Hes a Zeman. Po závodě pak byly diskvalifikováni Piribauer-Kraihamer-Tweraser na Lamborhini Gallardo GT3 a také Herbeck s Vorbou na Ferrari 575, kterým po střetu chyběly dveře.
Sprint nad 2000ccm3 měl pěkné jezdecké obsazení, i když někteří v kategorii nad 3500ccm3 nestartovali, neboť na vozy DTM prostě nemají a soutěžit o čtvrté místo nikoho nenadchne. Zvítězil s přehledem Mercedes DTM, za jehož volantem seděl Václav Nimč. Druhý skončil Slovák Daniš, který měl k dispozici také vůz specifikace DTM, ovšem značky Audi A4. Milan Maděryč s dalším Audi DTM uzavřel stupně vítězů v kategorii nad 3500ccm3. Čtvrtý skončil Sallen S7-R Slováka Konopky, který tak skončil druhý ve slovenském šampionátu. Páté místo si odvezl Švýcar Renz s Porsche 997 GT3 RS a šestý dojel Dan Michl s Oplem Michl 0804. Sedmý pak dokončil závod Dr. Piribauer z Rakouska na Lamborghini Gallardo GT3. Nedokončil však Charouz, ani Urban ze stáje S-Auto. V kategorii do 3500ccm3 zvítězil Dan Michl, druhé místo obsadil Jiří Mičánek s Porsche 997 a bronzový věnec si zasloužil Petr Líbal na BMW M3 E46 GTR. Pro Líbala je to velký úspěch, protože za sebou nechal i Suchého, Kačírka, Vacíka a Vonku.
Ve sprintu do 2000ccm3 předvedl očekávanou jízdu start – cíl Slovák Zdenko Pastva, když jeho nově koupená Alfa Romeo 156 nedala nikomu šanci. Druhý skončil jeho krajan Mikoláško na Škodě Octávia a ze třetího místa se radoval Miroslav Forman s Audi A4 ST. Úspěšně začal sezónu i Pláteník na Fábii, když s autem ze stáje Bohumila Pfeifera dojel na čtvrtém místě, a porazil při tom i Vitvera s Lotusem WR 9 a Kubištu s Alfou Romeo S2000. Sedmé místo si odvezl na Slovensko Julo Konček s Vauxhallem Vectra STC a osmý skončil Pekař na Peugeotu 306.
ČP Škoda Octávia Cup znamená vždy vyrovnané souboje, plné předjížděcích manévrů a na plný plyn odjetých zatáček. Nejinak tomu bylo i na začátku sezóny v Brně. Velmi vyrovnaný souboj skončil nejlépe pro Milana Kusého, před Polákem Lisowskim a Jiřím Jupou. Druhý závod, který se nově jede s výměnou pořadí osmi jezdců, patřil do sbírky mělnického Doška, ale Lisowski a Jupa mu nedali ani centimetr zadarmo. Aleš Jirásek, který první jízdu nedokončil se polepšil a dojel na sedmém místě. Závod ovšem nedokončil Kusý, a také Bareš.
Výsledky MMČR na okruzích v Brně:
Divize 3:
ČP ŠOC:
Divize 4 na 3 hodiny:
Divize 4 sprint nad 3500ccm3:
Divize 4 sprint do 2000ccm3:
Vláďa Rožánek