Okruhy: Do Brna míří opět republiková monstra

Od posledního závodu v severočeském Mostu uplynul měsíc a znovu se setkáme se špičkou okruhových závodů na automotodromu v Brně, kde se jede 18.-20. 9. MMČR v závodech na okruzích a nebudou chybět ani slovenští kolegové.Po jarním představení MMČR se okruhové závody opět vrací na trať automotodromu v Brně. Čekají nás opět souboje nejen v divizi formulek D3, ale také vytrvalostní závody D4 na tři hodiny a dva sprinty, které jsou rozdělené do kategorie do 2000ccm3 a nad 2000ccm, přičemž o body pojedou i vozy do 3500ccmš, kde se utkají mezi sebou hlavně domácí stáje Mičánek Motorsport a Šenkýř Motorsport.

V divizi 3 na nás čeká podívaná na formulové vozy národní formule a volné formule do 1400ccm3, která slouží mladým závodníkům k nabití nových zkušeností a jezdecké zručnosti, před jejich startem do světa velkých závodních monopostů. Do brněnského závodu se přihlásilo celkem 13 jezdců, mezi kterými nechybí ani Tomáš Chabr senior a junior, zatím velmi úspěšný letošní pilot Zbyněk Passer, nebo Ondřej Loukota. Body by jim chtěli sebrat i nováček Hanzlík, který pojede v týmu Auto Schwarz, nebo Ital Amaduzzi, jenž se do ČR vydal na zkušenou s formulkou Gloria C8F. Na svůj další start se chystá i Antonín Sus, který se řadí mezi nejzkušenější jezdce divize 3 v MMČR.

Vytrvalostní závody skýtají svým účastníkům větší svezení, ale také bývají velmi náročné na techniku a i taktika určuje pořadí jednotlivých týmů na stupních vítězů. Do Brna se vydají nejen osvědčené Mercedesy a Audi DTM,ale také nové BMW M3 E92 a ke svému prvnímu startu se letos chystá pod křídly S-Auto Racing bratři Hajdůškové s Tatrou Ecorra V8. Jde o velmi unikátní model Tatry, který má s jinými vozy nezaměnitelný zvuk. Stejně jako na jaře se v Brně projedou i slovenští jezdci, takže uvidíme řadu vozů Porsche s Konopkou seniorem a jeho synem, stejně tak Bezáka, Rosinu, nebo Kiabu. Nebude chybět ani rakouský tým AT Racing se Chevroletem Corvette LMGT1, který kdysi závodil v Le Mans Sérii a k favoritům patří i Gay Private Racing, kde se představí Porsche 997 GT3. Mezi silnými vozy se ukáže Ferrari 430 s Robertem Perglem.

Třiapůllitrová divize představí již zmiňovaný nový vůz brněnské stáje Šenkýř Motorsport, který doplní ještě dva vozy BMW M3 E36 GTR. Na domácí půdě se nechce nechat zahanbit ani Mičánek Motorsport s Porsche 997 a boj o medaile nevzdává ani Ed Hardy Racing a Ferrari 360. Dvoulitry mají favority v Renaultech Clio ze stájí IP Racing a Tech Future. Ovšem pojede Tomáš Kusý s Lotusem Exige, AK Ecce Homo Racing s bratry Kašpárkovými, či Alfa Romeo ze Scuderie Cies´la Vie. Vytrvalostní boje slibují napínavou podívanou.

Sprint závody se pojedou opět rozdělené na kubatury do 2000ccm3 a nad 2000cm3. Ve dvoulitrech se můžeme těšit na 29 vozů. Mezi favority patří především Slováci Sládečka s Alfou Romeo, nebo Mikoláško s Octávií. Do pořadí by však chtěl promluvit i Ostaševski, Pláteník, Bažata, Kusý, nebo také Julo Konček na Opel Vectra STC.
Kubatůru do 3,5ltr by rád vyhrál Mičánek junior s Porsche, ale Šenkýř s novým BMW M3 bude zdatným soupeřem. Michl z Kuřimi na speciálu Opel Michl předvedl v Mostě, že se s ním musí očítat hodně vysoko. Bez šance na pódiové umístění není ani Kačírek s Kusínem a Vacík na Ferrari a téměř domácí Dan Suchý.

Hlavní sprint nad 3,5ltr si mezi sebou opět rozdají vozy Mercedes DTM a Audi A4 DTM, když za volantem Mercedesu vyjede i Němec De La Rosa a v Audi Švéd Thed Björk. Velmi zajímavé souboje pak o zbytek bodů předvedou Milan Kašpárek a Slovák Liedl s Audi TT-R DTM, Konopka na Sallenu S7-R a Rosina s Porsche 997 RS.

Doufáme, že do Brna naleznou cestu všichni fanoušci okruhového sportu, neboť sezóna roku 2009 se velmi blíží do svého finále a po podzimní ceně Brna na nás čeká již jen šestihodinový Epilog.


Vláďa Rožánek

foto:

  • Ed Hardy Ferrari 360
  • Machánek – Porsche 997 RS
  • Hladík – Renault Clio
  • Konopka Senior na Sallenu S7-R GT
  • Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.