TATRA ve všech podobách
Už delší dobu dobře rozumím informaci o tom, že Tatra je jediný český automobil. Nedávno jsem si koupil knihu a musím říct, že do této značky se zamilujete velice snadno. Dlouhodobě mi však unikala návštěva Tatra muzea v Kopřivnici. Opět musím dodat, že ačkoliv je mi toto téma relativně známé, byl jsem zcela okouzlen.Samozřejmě že všechny ty modely z knihy tam byly. Od Presidenta, přes expediční vozidla, po supersporty a samozřejmě nemohu vynechat neuvěřitelnou dobu aerodynamických automobilů. Ale to už by bylo asi na moje srdce moc a tak vám pouze mohu návštěvu tohoto muzea doporučit.
Na závěr ale přispěji k dobru jednou, hodnou reportéra tohoto serveru. V hospodě v Kopřivnici jsem večer slyšel, že ve slavné české renovátorské dílně ECORRA se v současnosti staví replika toho zvláštního vozítka na obrázku v titulce. Jedná se o tzv. Aerosaně Tatra V 855 a vznikly za válečné produkce firmy. Měly se zřejmě prohánět po nekonečných ruských ledových pláních a prohánět mužiky po celině. K tomu však nevím proč nikdy nedošlo a tak vám o jízdních vlastnostech mnoho nepovím. Jen to, že zcela jistě funguje a nemá ambice to nikomu předvádět. Prototypů, které se nikdy bohužel nevyrobily, má automobilka světové produkce řadu a bohužel v mnoha případech zejména kvůli mužikovi z celiny, ale to už je zase jiná písnička.
Krutý vozitka…
Nevim jak dalece je funkcni exemplar T855 z tatrovackeho muzea, ale ECORROU staveny druhy kousek se pohybuje. Sice na nouzovych koleckach a jen kousek, ale pohybuje se silou vrtule. Par pozvanych se o tom mohlo presvedcit prace dnes, nedaleko Koprivnice… Myslim ze o tomto stroji jeste uslysime… ;o)))