Vzhůru Farinovou zatáčkou 23.-24.6.2007
Stejně jako loni tak i letos bychom Vás rádi informovali o významné brněnské sportovní události:
Tento sportovní podnik je mezinárodním závodem automobilů do vrchu. Je započítáván do Mezinárodního Mistrovství ČR závodů automobilů do vrchu soudobých a historických vozů.
Závod je významným příspěvkem k dlouholeté tradici motoristického sportu v Brně. Trať závodu tvoří část původní tratě slavného brněnského Masarykova okruhu, který v roce 2005 oslavil 75. výročí prvního závodu. Již od roku 1998 si koncem června připomínáme nejznámější a nejhezčí místa této tratě – Baltisbergerovu zatáčku, Farinovu zatáčku. Ta je pojmenována podle Giuseppe Nino Fariny, prvním Mistrem světa Formule 1, který v této zatáčce havaroval. Populární partie s navazující zatáčkou u lomu a horizont nad Kohoutovicemi patří k těm úsekům starého Masarykova okruhu, které v době jeho existence v letech 1930-1986 napsaly objemnou kroniku vzrušujících okamžiků. Slavných, radostných, triumfálních a bohužel i těch nejsmutnějších. V roce 1949 zde brněnský autoklub uspořádal první a bohužel doposud jediný závod Formule 1 na československém území, který odpovídal nejen formálně, ale hlavně mezinárodním obsazením statutu Grand Prix.
A právě z těchto důvodů pořadatelé závodu “Vzhůru Farinovou zatáčkou” zasvětili tento podnik vzpomínce na stovku známých i neznámých nadšenců, tvořících a rozvíjejících skvělou kapitolu světově uznávaného motoristického sportu.
Závodu se každoročně účastní soutěžící a jezdci s vozy soudobými i historickými. Ranní 2 tréninky a 3 odpolední závodní lízdy jsou divácky velmi atraktivní. Polední přestávku doplňuje velice oblíbená jízda pravidelnosti příchozích.
Závod si získal oblibu i u významných osobností Brna. Pohár absolutnímu vítězi předává vždy některý ze zástupců města.
- Povrch vozovky: jednotný – asfaltový
- Délka tratě: 2 100 m
- Šířka tratě: 10 – 12 m
- Výškový rozdíl: 74 m
Jízda pravidelnosti
Součástí závodu automobilů do vrchu Vzhůru Farinovou zatáčkou je každým rokem stále oblíbenější jízda pravidelnosti. Ta se koná v polední přestávce, v době mezi tréninky a závodními jízdami, a to obvykle po oba dny závodu.
Všichni motorističtí fandové se můžou po registraci svézt po trati svými vozy a zkusit si závod jako profesionální závodníci. Jen s tím rozdílem, že z důvodu zabezpečení maximální bezpečnosti nevyhrává ten, který jede nejrychleji, ale ten, který ve dvou jízdách dosáhne minimálního rozdílu mezi časy první a druhé jízdy. Šanci vyhrát má tedy opravdu každý.
Při vyhlášení výsledků závodu pořadatelé myslí i na tyto závodníky a ti pak šťastni odcházejí s poháry a výhrami.